Museum BroekerVeiling opzoek naar allerKOOLste Langedijker

Verkiezing is tevens lancering nieuwe campagne: Super KOOL

Onze tuinders hebben de mouwen opgestroopt en de klompen al aan. Ze staan te popelen om weer aan de slag te mogen. Na samen met bezoekers gezaaid te hebben, is het deze zomer namelijk tijd om de kolen en andere groenten te oogsten. Maar om dit te kunnen doen is Museum BroekerVeiling opzoek ‘assistenten’ uit omringende gemeenten die het tuindersambacht net zoveel waarderen als wij. De vraag is dan ook: wie is de allerKOOLste Langedijker?

 

De verkiezing is tegelijkertijd de lancering van de nieuwe campagne Super KOOL, die 1 juni start en de campagne van begin dit jaar, Hartstikke ZAAI, opvolgt. Na het zaaien staat nu het oogsten centraal.

 

Verkiezing: hoe KOOL ben jij?

Museum BroekerVeiling is op zoek naar de allerKOOLste Langedijker. Hij of zij krijgt, naast regionale bekendheid, een mooi prijzenpakket waarmee zelf het tuindersambacht ervaren kan worden. Dit prijzenpakket bestaat uit een gratis bezoek aan het museum voor het hele gezin! De ochtend begint met lekkere koffie of thee en gebak. Vervolgens gaan ze samen met onze tuinder de akker bezoeken om te oogsten. Daarna mag men meedoen met de spannende veiling. Een leuke goodiebag om mee naar huis te nemen maakt het af!

Om te bewijzen hoe KOOL inwoners uit de regio zijn, en kans te maken op de prijs, verwachten wij een foto met toelichting op onze Facebook tijdlijn waarmee de deelnemers laten zien wat zij met zaaien & oogsten hebben. Gaat het om het buiten zijn, is er een passie voor eerlijk en puur eten of gaat het juist om de betrokkenheid met de regio? We zien het graag!

Meedoen is mogelijk vanaf 1 juni tot en met 15 juni.

 

Super KOOL

De Westfriezen hadden in de Middeleeuwen al een naam als producent van wortelen, kool en uien. En ook vandaag de dag kent de regio internationale marktleiders op het gebied van telen en veredelen. Maar wat weten we nog van het tuindersambacht? Weten kinderen nog waar onze groenten vandaan komen? Waar we dit jaar gestart zijn met de campagne Hartstikke ZAAI is het nu tijd is om te oogsten de volgende campagne te lanceren: Super KOOL. De nieuwe campagne gaat 1 juni van start en loopt door tot en met het najaar.

 

Persbericht Museum BroekerVeiling - start nieuwe campagne Super KOOL Persbericht Museum BroekerVeiling - start nieuwe campagne Super KOOL